Inici Organització Cartipàs El cartipàs i l'organització municipal

Cartipàs 2023-2027

 

L'organització municipal

El Reglament Orgànic Municipal és el que regula l'organització de l'Ajuntament i el funcionament dels òrgans municipals, en ús de les atribucions que li reconeixen els articles 20 i 69 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i l'article 6 de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya.

El cartipàs municipal és l'agrupació de decrets i/o resolucions que articulen mesures organitzatives que, a l'inici del mandat, determinen les característiques pròpies de l'organització i funcionament de la Corporació municipal.

Amb l'aprovació del nou cartipàs de la legislatura 2023-2027 s'estableix la nova organització política de la Corporació municipal en quan a la determinació de les diferents àrees en les que s'estructura l'Ajuntament de Girona, àmbit funcional de les mateixes i Tinents d'Alcalde i regidors/ores adscrits a cadascuna de les mateixes.

El govern i administració municipal correspon a l'Ajuntament, integrat per l'Alcalde o Alcaldessa i els Regidors i Regidores.

L'Ajuntament de Girona estructurarà la seva organització de la forma següent:

A) Organització necessària

1. De caràcter decisori:

- L'alcalde o alcaldessa
- El ple
- La Junta de Govern Local
- Els/les tinents/entes d'alcaldia

2. De caràcter deliberant:

- Les comissions informatives
- La Comissió Especial de Comptes
- Els grups municipals

B) Organització complementària

- La Junta de Portaveus
- Els Regidors de Barri
- La Comissió de coordinació tècnica
- El/la Vicealcalde/essa de la Corporació municipal
- El/la defensor de la ciutadania