Array ( [FILENOM] => p/e/pensant-girona-1_58d1163f2fe8f.jpg [FILEMIDA] => 0,08 Mb [EXTENSIO] => jpg [NOM] => Font: ERC-MES [FOTOMINI] => 0 [FOTO] => 1 ) ERC-MES vol un gran debat de ciutat sobre l'educació | Portal de transparència | Ajuntament de Girona
Inici Participació Notícies dels grups municipals i del portal de transparència

ERC-MES vol un gran debat de ciutat sobre l'educació

Demanen que es reformuli el procés per a redefinir la planificació educativa.

dimarts 21 de març de 2017


Aquesta tarda, la secció local d’ERC ha celebrat l’acte titulat “l’equitat comença a l’escola” amb l’objectiu de reflexionar i debatre al voltant de l’educació a la ciutat de Girona. En l’acte hi ha participat la directora de l’escola Santa Eugènia, Magda Campistol; el professor de l’Institut Montilivi Albert Quintana i la Diputada al Parlament Anna Simó. Simó, a més, és membre de la comissió d’ensenyament a la cambra catalana. El regidor d’ERC-MES Pere Albertí ha moderat l’acte, i Maria Mercè Roca l’ha presentat.

La portaveu del grup ha explicat que han escollit l’escola Dalmau Carles per celebrar el #PensantGirona d’enguany “per què es tracta d’un centre amb moltes necessitats educatives i socials”. En aquest sentit, Roca ha expressat que “l’equitat es troba al centre del nostre model educatiu”, i ha defensat l’escola com un espai que “contribueix a la cohesió social i garanteix la igualtat d’oportunitats”. Després de visitar les 31 escoles de la ciutat, ha explicat la regidora, “ja vam proposar que es redistribueixin els recursos en favor dels centres més desafavorits”.

Al seu torn, el regidor Pere Albertí ha recordat que Girona “té el trist privilegi de trobar-se entre els deu municipis catalans amb més segregació escolar”, és a dir, que “la majoria d’alumnat amb necessitats educatives especials es concentren en unes poques escoles molt concretes”. Aquest fet, explica Albertí, “contribueix a perpetuar les desigualtats i erosiona la cohesió social a la nostra ciutat”.


Planificació educativa
Pere Albertí ha denunciat que el procés deliberatiu endegat per l’Ajuntament per a redifinir la planificació educativa “no està ben plantejat i caldria reformular-lo”. Segons el regidor, “es tracta d’un procés molt tècnic, de despatx, i amb poca participació de la comunitat educativa”. En aquest sentit, ha instat a l’Ajuntament que involucri activament a les escoles i que “s’iniciï un gran debat de ciutat a l’entorn de l’educació a Girona”.

Per la coalició, aquest procés només tindrà èxit si tothom se’l fa seu. D’aquí hauria de sortir, segons Albertí, l’esborrany per a una nova zonificació, propostes de redistribució de recursos com ara les beques d’igualtat d’oportunitats, impuls de plans educatius d’entorn “que relliguin escola i barri” o també “nous projectes pedagògics per als centres que tenen una composició social desafavorida”.