Array ( [FILENOM] => 1/8/180220_Inici_obres_Clinica_Girona_2_5a8eef97ea43b.JPG [FILEMIDA] => 0,11 Mb [EXTENSIO] => jpg [NOM] => [FOTOMINI] => 0 [FOTO] => 1 ) ERC-MES vol un projecte integral per a l'entrada sud de Girona | Portal de transparència | Ajuntament de Girona
Inici Participació Notícies dels grups municipals i del portal de transparència

ERC-MES vol un projecte integral per a l'entrada sud de Girona

La coalició exigeix l’enderrocament de totes les naus, no tan sols de la meitat.

dijous 22 de febrer de 2018


El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament ha demanat avui que el Consistori “dissenyi un projecte integral per a l’entrada sud de Girona, que vagi més enllà de donar suport a les iniciatives privades com el trasllat de la Clínica Girona o l’ampliació de l’Hipercor”. Segons ha valorat Maria Mercè Roca, “l’Ajuntament no està liderant la transformació de la zona, sinó que s’està limitant a tramitar llicències urbanístiques per als operadors privats”, i ha declarat que troba a faltar “una planificació més ambiciosa i integral”. En aquest sentit, la portaveu d’ERC-MES ha assenyalat que “encara no sabem quina idea de mobilitat, d’equipaments de barri o de projecció de la futura carretera Barcelona té aquest govern pel sud de la ciutat”.

Enderrocar les naus
Al seu torn, el regidor Miquel Poch ha explicat que es tiraran a terra algunes de les naus abandonades de la carretera Barcelona, concretament les que estan situades entre la benzinera i l’antiga ferreteria Puig. En aquest sentit, Poch ha explicat que “aquesta operació es durà a terme en el marc de la instal·lació de la nova Clínica Girona, però la meitat de les naus a continuació de l’equipament sanitari quedaran dempeus”. Pel regidor, “la ciutat no pot mantenir la meitat de la zona en l’estat de degradació actual”. Per aquesta raó, ERC-MES demana que l’Ajuntament negociï amb els propietaris l’enderrocament d’aquestes instal·lacions, i també que “es busquin alternatives dignes a les persones sense sostre que dormen habitualment allà i que, per l’estat ruïnós dels edificis, corren un risc evident”. Més enllà de les naus, el regidor ha explicat que aquesta és també una oportunitat per repensar la mobilitat de la zona, concretament per “avançar en la instal·lació d’un aparcament dissuassori en aquesta entrada de la ciutat, i per dissenyar l’esperada reforma de la carretera Barcelona”. Pel que fa a la connexió entre barris, Poch ha declarat que “la futura carretera Barcelona i la nova Plaça d’Espanya hauran de ser dos elements centrals per fer més permeables la intersecció entre l’Eixample i Sant Narcís”.

El xalet Soler
El xalet Soler és una finca catalogada d’uns 10.000m2 que havia de passar a mans municipals a l’estiu del 2015. Miquel Poch ha declarat que “no sabem encara quin és l’estat de la finca ni quins usos tindrà”. El xalet es troba en un espai clau a la zona sud de la ciutat, i pot tenir una funció important quan es reconverteixin les actuals naus de la carretera Barcelona en una zona residencial. Poch ha explicat que “haurien de desenvolupar-se els terrenys de la finca com a zona verda, doncs això permetria la connexió amb altres espais verds per a l’ús i gaudi dels veïns”.