Array ( [FILENOM] => m/a/mail_5a6091b373410.jpg [FILEMIDA] => 0,04 Mb [EXTENSIO] => jpg [NOM] => [FOTOMINI] => 0 [FOTO] => 1 ) ERC-MES denuncia la tardança de l'Ajuntament en respondre peticions ciutadanes | Portal de transparència | Ajuntament de Girona
Inici Participació Notícies dels grups municipals i del portal de transparència

ERC-MES denuncia la tardança de l'Ajuntament en respondre peticions ciutadanes

Critiquen també la manca de transparència amb els grups d’oposició

dimarts 16 de gener de 2018


El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha denunciat avui la tardança de l’Ajuntament en respondre les peticions de la ciutadania. Segons ha explicat Maria Mercè Roca, “diversos ciutadans s’han adreçat a nosaltres en els últims temps per posar-nos en coneixement aquesta qüestió”. La portaveu de la coalició ha exposat que “les darreres dades que tenim són de 2016, i les xifres d’aquell any ens indiquen que només el 54% dels avisos i suggeriments de la ciutadania es van respondre dins de termini”.

Per la cap de l’oposició, “que quasi la meitat dels gironins i gironines que s’adrecen a l’Ajuntament no rebin resposta ajustada en el temps és una mala notícia pel funcionament del Consistori i de la ciutat mateixa”. La regidora ha declarat que “molts temes caduquen si no s’aborden dins d’un termini ajustat, i això provoca una situació de desemparament per al ciutadà”. Per Maria Mercè Roca, “Els avisos i suggeriments és potser el primer canal de relació per a molts veïns i veïnes amb l’Ajuntament, i per tant és també molt important per la institució que el funcionament d’aquests mecanismes sigui excel·lent”. La coalició ha entrat avui una pregunta demanant més informació sobre l’assumpte i també l’actualització de les dades, i han explicat que “per les queixes que rebem, tenim la sospita que aquesta problemàtica hagi pogut empitjorar en els darrers temps”.

Maria Mercè Roca ha destacat “la bona feina que fan els tècnics de totes les àrees”, i ha apuntat que “el que cal és que els regidors de govern estiguin a sobre dels temes i vetllin per a què les respostes a la ciutadania es donin en temps i forma”. Per la portaveu de la coalició, “la cura i l’excel·lència en la gestió del dia a dia i de les petites coses és també molt important pel bon funcionament de la ciutat”.

Manca de transparència
Paral·lelament, ERC-MES ha criticat que “les preguntes de l’oposició tampoc es responen de forma correcta en temps i forma”. Segons ha explicat Roca, “a dia d’avui tenim 14 peticions per escrit pendents de resposta”, i ha explicat també que sovint “les respostes que rebem són manifestament insuficients”. En aquest sentit, la cap de l’oposició ha reclamat que “l’equip de govern sigui transparent amb els grups de l’oposició per tal que puguem dur a terme la funció essencial en democràcia d’impuls i control de l’acció de govern”.