Recarens, Tere
(Arbúcies , 1967)
Després d'estudiar a l'Escola Massana de Barcelona, es trasllada a Berlín, on viu i treballa actualment. El seu treball va lligat a un desig de marcar un territori propi, molt proper a la seva vida. L'espectador es troba sovint participant del seu univers lúdic i festiu que, en darrera instància, implica la voluntat de trencar les regles establertes. A la dècada dels noranta comença la seva trajectòria amb petites temptatives. Duu a terme diferents accions davant de la càmera, a la manera de testimonis mínims i accidentals que recorden les posades en escena fotogràfiques dels artistes conceptuals i postminimalistes de finals dels anys seixanta. L'humor és una part molt important de la seva obra, i el fa servir sovint quan descriu els seus processos de producció. També el fa servir per fer jocs de paraules amb el seu nom, com ara a l'exposició Recareinstein el 1996 a Girona, on presenta la instal·lació titulada Terremoto, exposada poc abans a La Capella, a Barcelona. Aquesta exposició estava formada per unes passarel·les inestables, plenes de gerres i vasos de vidre i ceràmica, i quan el visitant hi passava a prop, feia caure aquests objectes a terra i causava un sorollós baluern; mostrava així, en aquesta implicació de l'espectador, tota mena de reaccions, des de la timidesa fins a la provocació.
Els anys 1998 i 1999 fa una estada a Nova York com a artista en residència al reconegut centre d'art PS1, i en aquest temps les seves creacions estan plenes d'humor i divertiment. El salt, la caiguda o la fugida, en relació amb els conceptes de tancat o atrapat, són temes molt recurrents en la seva obra, com ho demostra en treballs com ara I was ready to jump o bé 19 març 2014. Aquest últim és un projecte fet el 2004 en què aborda la percepció d'allò tancat a través de dos grans contenidors tancats durant deu anys. Situats a la rampa de l'Arts Santa Mònica, a la vista de tothom, no se sap què hi ha a dins, només que, en un contenidor, hi ha alguna cosa que millorarà amb el temps i, en l'altre, alguna cosa que empitjorarà. El misteri no es desvetllarà fins a la dècada següent. Mentrestant, els contenidors poden viatjar, guardar-se o exposar-se.
Les seves creacions es defineixen com l'expressió d'una sensibilitat pop, que entén l'art com quelcom d'impactant i divertit en què l'artista comparteix les seves vivències i experiències amb l'espectador a través de creacions en què es mostra sense cap mena de pudor, tal com és. De fet, en algunes imatges dels seus catàlegs apareix el seu propi cos nu, com si es tractés d'un joc, per tal de trencar tabús. En altres ocasions es despulla interiorment sense límits, com ara en un treball format per calendaris on anava anotant diàriament reflexions i vivències tan simples com 'Preparant el cumple de Bego', o tan clares com 'M'acabo de masturbar'.