Notícies

L'impacte del rodatge de 'Joc de trons' a la ciutat de Girona

25/09/15 | El rodatge de Joc de trons a Girona genera un impacte publicitari de 3,6 milions

L'estudi sobre l'impacte del rodatge a la ciutat encarregat per l'Ajuntament destaca que s'han fet un total de 10.443 publicacions —tant en xarxes socials com en premsa i blogs— que parlen de Joc de trons i relacionen el rodatge amb la ciutat de Girona. Aquest informe és del període entre l'1 de maig i el 13 de setembre.

De les 10.443 publicacions que han parlat de Joc de trons relacionant la sèrie amb Girona, 8.387 s'han fet com a posts a les xarxes socials, 716 com a notícies en premsa i 1.340 a blogs i webs.

Aquestes publicacions han donat un total de 1.333 milions de visualitzacions arreu del món: 41,5% a França (553.244.697 visualitzacions), 35,7% a Anglaterra/EUA (es marca com a idioma anglès: 475.473.328 visualitzacions), 16% a Espanya (212.815.465 vis.), 3,2% a Alemanya (42.315.047 vis.), 2,1% a Catalunya (28.105.683 vis.), etc.

Cal destacar també 8.667.269 visualitzacions a Itàlia, 565.730 visualitzacions a Austràlia, 1.107.601 visualitzacions a Mèxic, 9.830.186 visualitzacions a Portugal, 2.144 visualitzacions a Holanda, 589 visualitzacions al Japó, 155.876 visualitzacions a Veneçuela, 344.299 a Colòmbia, 137.181 a Xile, 39.084 a Bèlgica o 48.318 a Argentina.

Aquest impacte es monetitza en més de 3.670.244 euros (és la inversió publicitària necessària per poder generar el mateix impacte). Aquesta xifra es calcula a partir del mètode estàndard de comunicació VPE (valor publicitari equivalent).