Dv. 08/03/24 - 20 h
Teatre Municipal
Preu: 8 I 12 I 18 I 22 ¤
Durada: 50 minuts
La Ciudad de los Otros és una obra contra el racisme de la prestigiosa companyia colombiana Sankofa. Una poderosa dansa afrocontemporània amb 12 ballarins i tres músics en directe.
La companyia de dansa Sankofa és un exemple de que es pot ballar per una mica més que el gaudi, que es pot dansar per reclamar una veu. Sankofa parla sobre discriminació ètnica i desigualtat, però també sobre qualsevol que se sent aliè o diferent a qualsevol part del món.
A l’espectacle predomina el col·lectiu i el reconeixement de l'altre a través de moviments que descolonitzen el cos afrodescendent. El resultat és una coreografia contemporània, urbana i catàrtica allunyada dels estigmes i estereotips. Éssers humans copejant i saltant, de vegades sobre objectes, per trencar murs, barreres ideològiques i pors. Sankofa és una companyia referent en la dansa afrocontemporània, en la mescla d’un llenguatge contemporani amb allò tradicional i quotidià.
La Ciudad de los Otros delata la manca d'oportunitats per a persones que per generacions han estat marcades per la discriminació ètnica i la iniquitat social. Comunitats negres i altres marginades, observades sempre amb la mateixa lent, reclamen un poder polític que transcendeixi en autèntiques formes de convivència; que La Ciudad de los Otros sigui ciutat per a tothom.
Aquesta obra es crea en el marc de la Celebració dels 159 anys de l'Abolició de l'Esclavitud gràcies a l'Alcaldia de Medellín - Casa d'Integració Afrocolombiana, 2010.
Sankofa vol dir “tornar a l'arrel”; més que una paraula, és una filosofia africana que proposa conèixer el passat com a condició per comprendre el present i poder dimensionar el futur. Aquest pensament ha guiat el camí de la Corporació Cultural Afro Colombiana Sankofa, fundada per Rafael Palacios el 1997 com a espai dedicat a la formació i creació en dansa.
Direcció artística y coreografia: Rafael Palacios. Disseny d’il·luminació i escenografia: Álvaro Tobón. Concepte de vestuari: Rafael Palacios. Composició musical: Juan José Luna Coha, Explosión Negra, Barbatuques, Philip Glass y Foday Musa, Afro Celt Sound System, Aphex Twin. Intèrprets: Yndira Perea Cuesta, William Camilo Perlaza Micolta, Sandra Vanesa Murillo Mosquera, María Elena Murillo Palacios, Liliana Hurtado Hinestroza, Piter Alexander Angulo Moreno, Raitzza Nathalia Castañeda Torres, Jhoan Andrés Mosquera Ibargüen, Maryeris Mosquera Batista, Luis Armando Viveros Mosquera, Estayler Osorio Fuentes, Diego León de los Ríos. Músics: Gregg Anderson Hudson, Juan José Luna, Feliciano Blandón.