Organització del fons


Les tasques d’organització i descripció del fons documental dutes a terme a l’Arxiu Municipal de Girona han inclòs la classificació, catalogació, instal·lació i digitalització de les unitats documentals.

La documentació s’ha organitzat en cinc sèries documentals, en funció de la tipologia dels documents:

  • Documentació de gestió de la galeria.

  • Escrits sobre l’activitat de la galeria (de Josep Dalmau o altres autors).

  • Articles de premsa (majoritàriament retalls de premsa).

  • Fotografies i reproduccions.

Igualment, s’ha procedit a la descripció a nivell de catàleg dels documents, a la seva reinstal·lació en materials de conservació adequats –en aquest cas fundes de polièster sobre suport de cartró- i a la seva digitalització. La descripció ha respectat les relacions entre documents per a mantenir intel·lectualment les agrupacions arxivístiques prèvies, malgrat que físicament els documents es conservin de manera segregada per a garantir la seva correcta gestió i preservació.

catalegs_0026_0001