Xerrada sobre noves tecnologies dins les jornades de la Catosfera Ref.: 161

La proposta de la Catosfera per a la comunitat educativa és la Catosfera.edu, que enguany proposa programació per a dos matins.

Dijous 14 d'octubre:

En un entorn on la realitat física i la digital se sobreposen, tecnologia i art es barregen per a crear nous llenguatges d’expressió. El nostre cos, els instruments musicals, l’electricitat, l’electrònica i els bits serveixen per crear, aprendre, emocionar-nos i comunicar-nos.

Explorarem com amb els llenguatges universals de la música i la computació podem crear sons, ritmes, melodies i harmonies. Utilitzarem el nostre cos, vegetals, plantes, sintetitzadors analògics, sintetitzadors digitals, xarxes socials, intel·ligència artificial i aprenentatge màquina per a crear conjuntament amb l’audiència una peça musical inèdita en directe.

La creació de la peça seguirà la història de la música. 1) Percussió amb les mans; 2) addició d’instruments acústics melòdics; 3) addició d’instruments elèctrics; 4) addició d’instruments electrònics; 5) addició d’instruments MIDI; 6) addició de música generades a partir de dades massives (big data) de xarxes socials; 7) addició d’intel·ligència artificial basada en l'aprenentatge màquina.

A càrrec de:

Un equip de tecnòlegs, músics, professors i experts en comunicació audiovisual ha dissenyat una sessió i un taller per a aprendre música i computació alhora en un entorn col·laboratiu.

● Josep M. Ganyet, enginyer informàtic, empresari director de Mortensen, professor a la UPF i col·laborador a RAC1

Quico Domingo, consultor IT, soci de Mortensen i col·laborador a VIAempresa

Divendres 15 d'octubre:

En un entorn on la realitat física i la digital se sobreposen, tecnologia i art es barregen per a crear nous llenguatges d’expressió. El nostre cos, els instruments musicals, l’electricitat, l’electrònica i els bits serveixen per crear, aprendre, emocionar-nos i comunicar-nos.

Explorarem com amb els llenguatges universals de la música i la computació podem crear sons, ritmes, melodies i harmonies. Utilitzarem el nostre cos, vegetals, plantes, sintetitzadors analògics, sintetitzadors digitals, xarxes socials, intel·ligència artificial i aprenentatge màquina per a crear conjuntament amb l’audiència una peça musical inèdita en directe.

La creació de la peça seguirà la història de la música. 1) Percussió amb les mans; 2) addició d’instruments acústics melòdics; 3) addició d’instruments elèctrics; 4) addició d’instruments electrònics; 5) addició d’instruments MIDI; 6) addició de música generades a partir de dades massives (big data) de xarxes socials; 7) addició d’intel·ligència artificial basada en l'aprenentatge màquina.

A càrrec de:

Un equip de tecnòlegs, músics, professors i experts en comunicació audiovisual ha dissenyat una sessió i un taller per a aprendre música i computació alhora en un entorn col·laboratiu.

● Josep M. Ganyet, enginyer informàtic, empresari director de Mortensen, professor a la UPF i col·laborador a RAC1

Quico Domingo, consultor IT, soci de Mortensen i col·laborador a VIAempresa

 

"Popap", amb Mariola Dinarès, no és només una hora de ràdio als migdies. És un programa que explica les tendències d'aquest món canviant. Ens capbussem a la xarxa per descobrir les tendències que s'imposaran i ens avancem als nous hàbits digitals. És una crònica permanent dels mems, els virals, les converses, els temes del moment i els debats que compartim a la xarxa. 

 

Els continguts es poden seguir i tenen vida pròpia als diferents canals de comunicació que tots fem servir avui en dia: des de les xarxes socials Twitter, Facebook, Instagram, Spotify, TikTok passant per YouTube i, especialment, al web catradio.cat. 

 

#creativitat, #educació, #psicologia, #gastronomia, #música, #cinema, #cultura, #salut, #emprenedoria, #moda, #consum, #disseny,#publicitat, #comunicació són temes que ens interessen. Busquem les influències i cacem les tendències. I els oients també són prescriptors imprescindibles! És un programa de consum col·laboratiu que convoca els oients a "la consulta anònima de dos quarts" per poder elaborar cada dia un treball de camp.

Equip del programa:

Direcció i presentació: Mariola Dinarès (@HolaMariola)

Guions i viralització a xarxes: Sílvia Creus, Marisa Gil i Marta Cristià

Producció: Sandra Novillo

Realització tècnica: Mariví Pérez

Coordinació de xarxes i estratègia digital: Roc Massaguer

Música i assessorament: Joan Arenyes

Amb aquesta activitat es volen treballar els valors de la comunicació, la innovació i el coneixement.

A qui s'adreça: 2n cicle d'educació secundària obligatòria i batxillerat
Calendari: 14 d'octubre, de 13 h – 14 h: Xerrada educativa sobre art visual i programació
15 d'octubre, d'11.30 h – 12.30 h: Xerrada educativa sobre art visual i programació
Nombre d'alumnes per grup: grup/classe
durada aproximada:2 hores
Condicions: Hi ha un límit de grups per participar en aquesta activitat, per la qual cosa s'establiran uns criteris de priorització en el cas que no es puguin atendre totes les sol·licituds
Lloc: Auditori Josep Irla.
Preu: Gratuït
Objectius: Demostrar que aprenent a programar estem també programant per aprendre.
Explicar que la programació és transversal a tots els àmbits del coneixement.
Visualitzar que art i programació són una sola cosa.
Divertir-se programant.
Sol·licituds: Aneu a Sol·licituds de la web de La Caseta-Serveis Educatius i ompliu les dades referents a l'activitat sol·licitada abans del 24 de setembre. Posteriorment, el centre rebrà la resposta de l'Ajuntament confirmant la seva acceptació a l'activitat i s'acordarà amb el centre a quin dia de la Jornada volen participar.
Més informació: Oficina de Comunicació de l'Ajuntament de Girona. Tel. 972 419 502
Organitza: Ajuntament de Girona. Col·labora Catosfera
Tancar finestra