Actualitat

Foto: @girona_cat

El Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions presenta el pla estratègic per 2020 - 2023

dijous 30 de juliol de 2020 | Societat

El Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions Municipal encara el període 2020-2023 amb la previsió de tractar prop d’un milió i mig de documents a partir d’un conjunt de 638 accions.

Es tracta del servei municipal de Girona que s’encarrega de documentar, emmagatzemar i posar a l’accés de la ciutadania tot el material relacionat amb la història de la ciutat. Aquest any 2019, el Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions tanca amb un balanç molt positiu: en total, s’han produït 20 donacions de particulars perquè serveixin com a documentació per les futures generacions, s’han eliminat 173 metres de documents eliminables i a través de la web s’han consultat gairebé 2 milions de pàgines de la mà de 248 mil usuaris.

Joan Boadas; cap del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions i director del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge de l’Ajuntament de Girona, explica que dotar la web de continguts és una de les apostes estratègiques del servei per acostar-se a la ciutadania i que la resposta aquest 2019 ha estat molt positiva.
Per aquest període 2020-2023, el Servei posa el focus en un pla estratègic que incorpora un total de 148 projectes i amb la previsió de tractar prop d’un milió i mig de documents. En total, més de 600 accions relacionades amb 8 línies d’actuació que giren en torn a la millora de la gestió de la informació generada, la col·laboració entre departaments municipals, la planificació i la difusió i l’accés a la informació.

En aquesta línia, el cap de la Secció de Gestió Documental i Arxiu de l’Ajuntament, Lluís-Esteve Casellas, explica que un dels objectius és que aquestes dades estiguin més a l’abast de la ciutadania i que siguin també útils en l’àmbit polític, i per això volen fer una transició de la plataforma actual sense perdre la modernitat conceptual.

Casellas afegeix que un altre objectiu és desenvolupar un projecte per semi-automatitzar l’eliminació de documentació de manera regulada i que arreu de Catalunya no hi ha ningú més que empri un sistema d’aquestes característiques.

Dins la documentació recopilada pel Servei de Gestió Documental, també s’inclou contingut tant escrit com audiovisual registrat en premsa gironina.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha volgut destacar la tasca del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions com a altaveu de la història de la ciutat, recordant que ens trobem immersos de ple en la revolució digital i gràcies aquesta tasca, els serveis municipals van poder adaptar-se de seguida al teletreball durant el confinament.

Tall de Veu _ Joan Boadas

Tall de Veu _ Lluís-Esteve Casellas

Tots els podcasts Escoltar ara