La nova plataforma aglutina en un únic web els actes i l’oferta formativa cultural de l’àrea urbana de Girona.
14 DE MARç DE 2023
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenes; el vicealcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats, i el tècnic responsable de l’Oficina de Foment de les Arts, Aniol Casadevall, han presentat aquest matí la nova plataforma Girona Cultura en roda de premsa a El Modern.
Aquesta iniciativa unifica les ofertes culturals i de formació de l’àrea urbana de Girona formada pels municipis de Bescanó, Celrà, Fornells de la Selva, Girona, Quart, Salt, Sant Gregori, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Vilablareix. Amb cinc apartats, el sistema mostra a les persones usuàries de forma unificada tota l’oferta cultural de Girona i el seu entorn: agenda d’activitats; agenda formativa cultural; mediateca amb continguts audiovisuals dels creadors i creadores i agents professionals del territori; la pàgina de la targeta Girona Cultura amb activitats especials i descomptes, i Girona Crea, enfocada al públic professional.
“Pensàvem que des de l'administració podíem ajudar a millor la competitivitat del sector privat cultural, donant eines a les persones professionals per millorar els seus projectes i les seves creacions. La cultura a vegades no es concep com un sector econòmic, quan sí que ho és. A Girona ho teníem clar, i hem treballat a fons per millorar la competitivitat de les empreses del sector cultural. Ara presentem aquesta eina que té per objectiu treballar en comú, és una eina per a tots”, ha afirmat l’alcaldessa de Girona en l’inici de l’acte.
L’estrena de la plataforma s’ha realitzat en paral·lel a l’obertura d’una nova eina de coordinació i col·laboració del sector cultural. Aquesta aplicació en línia compta amb diferents funcionalitats que permeten a les persones del sector trobar espais d’interacció i coordinació, com per exemple una eina per evitar coincidències de dates d’actes culturals i rodes de premsa, taulers interns d’avisos, directoris de professionals i eina de xat.
Per tal de conèixer la plataforma i la seva eina de gestió, s’ha llançat una campanya de comunicació sota el nom “Cultura a tot arreu”. Aquest lema vol recollir la idea d’ampliació de la marca Girona Cultura, més enllà de la ciutat de Girona.