girona.cat

Banel & Adama

Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya (FICAC)

FICAC
Tipus:Projecció
Data:
Acte ja realitzat
Lloc:Cinema Truffaut
Preu:Gratuït

El Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya (FICAC) és un projecte pioner al nostre país que vol apropar als espectadors les cinematografies africanes i les de la seva diàspora per tal de capgirar les mirades cap al continent africà a través de l'art.

Un certamen que vol contribuir a la construcció d'una societat catalana antiracista, intercultural i cohesionada utilitzant el cinema i la cultura com una eina de transformació social i apropant a l'audiència les cinematografies africanes per trencar prejudicis. Aquest 2025 és la segona edició que se celebra a Girona d’aquest certàmen.

Banel & Adama de Ramata-Toulaye Sy (Senegal, Mali, França, 2023) 87 minuts. Fula. VOSC

Un jove matrimoni viu en un llogaret remot del nord del Senegal. Per la parella no existeix res més que el seu perfecte amor etern. Malgrat tot, la seva complicitat i afecció torba els costums de la seva comunitat, perquè en aquella aldea llunyana no hi caben la passió ni el caos.

La presentació de la pel·lícula i el col·loqui posterior aniran a càrrec de Daniel Pérez Pàmies, membre del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona, investigador al GROC - Grup de Recerca en Orígens del Cinema i professor a l'ERAM Escola Universitària de les Arts

Entrada: gratuïta (No cal inscripció prèvia). Organitza: Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, CinemÀfriques i Ajuntament de Girona - Unitat de Cooperació. Col·laboren: Cinema Truffaut, Museu del Cinema, La Marfà i Xarxa de Centres Cívics de Girona

© Ajuntament de Girona | Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA - 972 419 010| Contacte | Mapa del web