girona.cat

Des(harmonies) arcàdiques

Cristina Ferrer

Tipus:Inauguració
Data:
Acte ja realitzat
Lloc:Centre Cultural La Mercè
Preu:Gratuït

Aquest projecte artístic-fotogràfic pretén fer visible els diferents estats psico-emocionals que en el transcurs d’un procés traumàtic poden ser transitats i acompanyats, a través de narratives visuals, profundament vinculades amb la natura.

L’autora prova d’expressar les seves sensibilitats i estats a través de la càmera. Metafòricament, agafa el terme “Arcàdia” per simbolitzar l’actual societat del “benestar” on les relacions interpersonals es caracteritzen per mostrar-nos sempre feliços, sobrevalorar el pensament positiu i l’individualisme; mentre que el malestar emocional, la tristesa, el dolor són considerats malaltissos i molestos. Complementa la seva investigació amb lectures sobre el tema i les seves diferents maneres d’abordar-lo. Fa un viatge en el temps, es retroba amb els records propis de la seva joventut i també revisita situacions traumàtiques.

En el seu malestar silenciat, s’adona que la natura li va ser un bàlsam. És per això que fotografia racons coneguts, no massa lluny de casa, on va trobar les seves “arcàdies” més íntimes envoltada de naturalesa.

Ho coordina: Manel Bayo. Ho organitza: Escola Municipal d'Art de Girona

© Ajuntament de Girona | Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA - 972 419 010| Contacte | Mapa del web