Notícies

Un any més, Girona, Temps de Flors és consolida com el gran esdeveniment de primavera

09/06/16 | La 61a edició de Girona, Temps de Flors va començar el dia 7 de maig i va acabar diumenge 15. En total, nou jornades en què els visitants han pogut veure 179 projectes florals repartits en 134 espais emblemàtics de la ciutat, 14 més que en l'última edició. .

La mostra ha suposat, un any més, un èxit col·lectiu de la ciutat i una gran oportunitat tant pels gironins com per als professionals, que disposen d'un escenari excepcional per mostrar el seu talent i les seves creacions. Girona, Temps de Flors confirma la seva "desestacionalització": quatre de cada deu assistents han visitat la mostra entre setmana, confirmant la tendència registrada en les últimes edicions.

Pel que fa al perfil del visitant, destaca l'augment de visitants locals i de turistes d'arreu de l'Estat (sobretot el segon cap de setmana). De fora de l'Estat espanyol, destaca l'assistència de visitants procedents de França, seguits dels del Regne Unit, Països Baixos, Alemanya i Estats Units. En aquesta edició cal destacar també l'augment dels serveis de visites guiades realitzades per l'Associació Guies de Girona.

Coincidint amb el festival, també s'ha celebrat la XII edició del Concurs d'Aparadors, en el qual han participat 160 establiments, i les campanyes d'oci i gastronomia Flors de Nit i Gastroflors. La iniciativa Flors de Nit té per objectiu principal allargar l'estada a la ciutat d'una part dels visitants durant els vespres i les nits de la mostra per beneficiar d'aquesta manera bars, restaurants i locals d'oci de la ciutat. Per altra banda també s'ha aconseguit allargar l'estada dels visitants ampliat l'horari de visita als espais durant algunes jornades.

Quant a l'allotjament, des de l'Associació d'Hostaleria de Girona es fa un balanç positiu de les dades d'ocupació d'aquests dies de Girona, Temps de Flors, i els establiments associats que presentaven el menú Gastroflors han servit més de 15.000 menús temàtics.

L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha destacat que qualsevol ciutat voldria un esdeveniment com Temps de Flors al seu calendari, gràcies a la seva repercussió. Així ho demostren les xifres. Traduït a valor publicitari, l'impacte de Girona, Temps de Flors'2016 als mitjans de comunicació, supera els 11,5 milions d'euros. Madrenas s'ha mostrat satisfeta per consolidar unes xifres molt bones de visitants, i ha dit que de cara a l'any vinent la promoció es concentrarà sobretot en nous públics que encara desconeixen la mostra.

[ INFORMACIÓ ADICIONAL ]