
On s'exposa part de la col·lecció de gillotines, impressores i màquines per a la composició mecànica i electrònica que il·lustren les renovacions tecnològiques en el terreny de la impressió al llarg dels temps a la ciutat.
Girona va ser una de les primeres ciutats en utilitzar enllumenat elèctric públic en aquesta sala veurem els primers transformadors elèctrics, dinamos i alternadors que va tenir. I ens farem ressò de la importància del seu teixit industrial.
En el conjunt de la industrialització catalana, el paper que juga Girona en tota la segona meitat del segle XIX fou rellevant i pioner, propiciant la introducció d’innovacions tecnològiques com l’electricitat, el telègraf, el telèfon, el paper continu i la ràdio, entre d’altres.
La forma de ballar en rotllana és, possiblement, la disposició coreogràfica més espontània i generalitzada, i es troba documentada des d’antic en les cultures més diverses i llunyanes. El mot sardana aparegué esmentat per primer cop en un document tot just a mitjan segle XVI, i fins fa uns cent cinquanta anys no es va conformar el ball que coneixem actualment i que identifica el poble català.
© 2010 Ajuntament de Girona | mapa del web | avís legal | contacte